onsdag 6. november 2019

Sidensvansene mesket seg med kalde rognebær på Skatval



























































Sist søndag morgen lyktes jeg med mange bilder av sidensvans, ved togstasjonen på Skatval. Stilt og rolig, ingen biler, tog eller annen trafikk. Dermed tømte sidensvansene rogna for bær i løpet av noen timer. Jeg var der tidlig og fikk morgenlyset inn på dem. Dette var noe jeg hadde ventet på skulle skje i hele høst.
For trærne ved togstasjonen og butikken har båret mye rognebær i høst. Jeg fryktet for at de store flokkene med trost tidligere i høst, skulle meske seg med bærene. Det skjedde bare i liten grad. Trafikk midt i uka, med biler, tog og passasjerer, gjorde at sidensvansene var litt skeptiske.
Søndag morgen derimot lå alt tilrette for dem! Stilt og rolig, ikke en bil eller et tog, bare en skarve naturfotograf sittende i egen bil med nedskrudd sidevindu. Med kameraet innstilt på silent-funksjon, fikk jeg tatt mange bilder av dem, med Nikon D500 + 500/5.6PE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar