fredag 15. november 2019

Otermøte - del 1: Det store etegildet






































































Onsdag ettermiddag denne uka, rett etter jobbslutt,
tok jeg turen ned i fjæra på Skatval, i håp om å treffe på oteren.

De hadde jeg sett et par dager tidligere, og fått noen avstandsbilder av.

Det skulle bli noe helt annet denne gangen!
Da jeg fikk sett otermor og hennes to årsunger i aktivitet i fjæra,
gikk jeg rolig mot dem mens de var opptatt med å leite "kveldsmat".

Jeg fikk dermed satt meg godt til rette i fjæra,
ikke langt unna en stein jeg så de hadde benyttet like før.

Det ble suksess! For til denne steinen kom otermor svømmende med en fisk i munnen!
De to sultne årsungene fulgte tett etter, og fikk servert fisken oppe på den skrå steinen.

Det vil si den ene ungen kjempet for å ha denne første fisken for seg selv.
Dermed måtte otermor svømme ut for å hente enda en fisk.
Det lyktes hun med, og etter en stund kom hun også med en tredje fisk.

Dermed ble det litt av et etegilde på steinen rett foran meg!
En slik nærhet til sultne otere og det over lengre tid, har jeg aldri tidligere opplevd!

Etter vel en time var det hele over.
Da hadde jeg også fått mange andre bilder av de tre otrene,
noe jeg viser i det neste blogginnlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar