søndag 10. november 2019

Oterene og sangsvanene er tilbake på Skatval


Oter (Bilde 1 - 5)














Sangsvaner 


Løvmeis (Bilde 7 - 8)





Spettmeis


Strå i høstlys


Vakker trebåt


Denne helga fikk jeg igjen sett oter på Skatval,
noe jeg ikke har sett på mange måneder.

Ved en av de faste stedene der jeg tidligere har sett og tatt bilder av oter,
var det fire individer som holdt til nede i vannkanten.

De var litt urolige og dro videre bortover i fjæra da jeg nærmet meg.
Dermed ble det ikke noen "knallbilder" denne gangen, dessverre.

Men, oteren er tilbake, og det med årets unger!
Da gir det muligheter for noen næropplevelser 
de nærmeste dagene og ukene, håper jeg.

Også sangsvanene er tilbake, etter hekkesesongen lenger nord.
På stubbåkrene et par steder på Skatval, fikk jeg sett noen sangsvaner denne uka.
Med mye "sang" tydet det på at sangsvanene også likte å være tilbake.

På foringa ved vår eiendom spises det store mengder med solsikkefrø,
av bl.a. løvmeis og spettmeis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar