torsdag 7. juli 2011

Runde kan by på mange ulike fotomotiver







Sist fredag ettermiddag og kveld besøkte jeg fugleøya Runde ytterst på Mørekysten. Siden min første tur til Runde så langt tilbake som i 1972, har det blitt uttalige besøk på denne vakre, varierte og interessante øya. Alltid finner jeg fotomotiver der, både langs fjæra og oppe i fuglefjellene.

De fleste drar til Runde for blant annet å oppleve lundene i Lundeura. Det var en av mine planer også sist fredag (Legger ut noen bilder av lundene fra ura i morgen kveld).

Her viser jeg noen av de andre bildene som jeg ble godt fornøyd med etter fredagens besøk. Det øverste bildet er fra fjæra i Goksøyr seint om kvelden. Lav kveldssol lyste opp den ellers så grå fjæra. Både rødkløver og flekkmarihånd sto i sin fineste stas. Oppe i fjellet fløy gjerne storjoen raskt forbi, men gråmåken satt rolig nede i fjæra. For ærfuglhunnen hadde sommeren så langt gått bra med utklekte unger.

1 kommentar: