torsdag 1. september 2022

Elgokser: En av de største og en noe mindre

 























Da ble det et nytt møte med to elgokser på Skatval i Stjørdal.

Tirsdag kveld denne uka måtte jeg lete en god del før jeg til slutt fant disse to elgoksene.
Den ene av dem var av det aller største slaget, mens den andre nok var noen år yngre.

Elgoksene gikk rolig i kornåkeren, på lang avstand, 
men nærmet seg mer og mer der jeg stod rolig med bilen.
De to elgoksene hadde nok en plan om å passere over grasmarka.
Denne var gjerdet inn med et strømgjerde, noe den største elgoksen fikk kjenne.

Dermed la de om kursen og kom nærmere og nærmere.
Da fikk jeg noen gode portretter, særlig av storoksen!

Jeg rygget enda litt bakover, men flere andre biler passerte på vegen.
Dermed ventet de to oksene ei stund før de rolig gikk over vegen 
og i kanten av en åker på motsatt side.
Der fant de kveldsmaten, mens jeg kjørte godt fornøyd hjemover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar