tirsdag 4. august 2020

Rågeit med tre kje og noen andre rådyrmøter på Skatval


Rådyr (Bilde 1 - 9)


























Elgokse


Etter en kveldstur og en morgentur rundt på Skatval denne uka, 
kan det konstateres at det er godt med rådyr i bygda vår.

Det artigste møtet fikk jeg av ei rågeit med tre kje, først i en kornåker under kveldsturen,
for så å komme over de samme fire på et åpent jorde dagen etter.
Jeg kan ikke huske sist jeg har sett ei rågeit med tre årsunger.

Et par råbukker fikk jeg også tatt bilder av, samt ei rågeit uten unger. 
Dette i tillegg til noen andre individer som holdt til litt lenger unna.

Den store elgoksen som jeg tok mange nærbilder av i forrige uke,
er sett i det samme området flere ganger i de siste dagene.
Selv har jeg ikke lykkes med å få et nytt nærmøte med den så langt denne uka.

En annen velvoksen elgokse, mye lenger unna den andre, rakk jeg derimot 
et par bilder av før den dro inn i den nærmeste skogteigen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar