lørdag 8. august 2020

Liten fototur til Dovrefjell og Samsjøen


Fra Hjerkinn og langs vegen mot Snøheim (Bilde 1 - 4)











Rypebær


Røsslyng


Moden molte


Tett i tett med moltekart


Fra sørenden av Samsjøen (Bilde 9 - 13)













Denne uka var jeg ute på to korte turer i Trøndelag,
fra tirsdag kveld til torsdag kveld.

Første stopp var Hjerkinn på Dovrefjell, hvor jeg gikk noen få km innover vegen,
fra bommen ved Hjerkinn og mot Snøheim.

Målet med denne turen var å få sett og kanskje tatt noen nye bilder av moskus.
Det skjedde dessverre ikke. Jeg fant ingen moskus langs denne vegen sist onsdag.

Deretter dro jeg til sørenden av Samsjøen, der målet var å se etter årets molter.

Jeg fant litt moden molte, men enda var det i tidligste laget,
særlig da jeg gikk litt høyt oppe i terrenget.

Dermed ble det ingen stor moltefangst denne gangen,
men mer enn nok til moltekremmen på juleaften og noe til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar