tirsdag 27. november 2018

Namibia 5: Både kjente og ukjente fuglearter i fjæra ved Walvis Bay


Dvergflamingo 1


Dvergflamingo 2


Rosenflamingo 1


Rosenflamingo 2


Rosenflamingo 3


Dvergflamingo 3


Makrellterne


Splitterne


Namibmåke


Hvitpelikan


Tundrasnipe og sandløper


Steinvender


Strandlo ad.


Strandlo juv.


Tundralo


Dvergsnipe


Gluttsnipe


Sandlo


Avosett


Askeerle


Spragledue



Både den tredje og fjerde dagen i Namibia ble det tid til litt foto av fugler,
hovedsakelig i fjæra ved Walvis Bay.

Dette ble fuglemøter med både kjente og ukjente fuglearter!

Av de mer ukjente imponerte særlig de to flamingoartene,
både dverflamingo og rosenflamingo opptrådte i store antall i dette området.

Tre vakre hvitpelikaner som fløy over fikk vi også noen bilder av.

Den vanligste måkearten var Namibmåke og opptrådte i store antall, 
en endemisk art som stort sett bare opptrer ved kysten i Namibia.

To "landfugler" holdt til rett inn for fjæra.
Både askeerle og spragledue var nye arter for meg.


For å finne de norske navnene på fugleartene,
la jeg inn det engelske navnet jeg fant i boka 
"Birds of Southern Africa" på google-søk. 
Da poppet det opp et vindu med norsk navn og omtale.
Gi meg gjerne en tilbakemelding dersom du finner 
feil artsnavn på de bildene jeg legger ut fra Namibia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar