torsdag 31. mars 2011

Nei til monsterhavn på Hellstranda!




I går kveld var jeg ute på en jobb for Stjørdalens Blad som jeg syntes var viktig for naturen og miljøet. Det dreide seg om vardebrenning ytterst på Hellstranda, et arrangement som Folkeaksjonen Vern Hellstranda sto bak.

Da jeg kom dit litt før kl. 19, en halv time før det hele skulle ta til, var det nesten ingen der. Da tenkte jeg at dette blir nok ikke rare markeringa. Der tok jeg skammelig feil, skulle det vise seg!

Folk strømmet på i hopetall. Da det hele tok til, med skikkelig fyr i det store bålet (varden) og appellantene entret scenen, blant annet leder i Naturvernforbundet Lars Haltbrekken, var det godt over 300 miljøentusiaster tilstede! Snakk om suksess! Dette ble en flott markering av den folkelige motstanden mot monsterhavna både på Hellstranda, i Muruvik og ved Midtsand.

Nei, her får Trondheim selv ta "dritten". Maken til frekkhet fra storkommunen er det lenge siden vi har sett. I stedet for å legge ut arealene i Trondheim havn til boligformål, må nok byen selv sørge for å ha stor nok kapasitet til alt godset som kommer på veg, bane eller sjøvegen!!!

På www.bladet.no kan du lese nettsaken jeg laget samt klikke deg inn på mange flere bilder fra markeringa. I lørdagens avis kommer det også en større sak fra denne viktige miljømarkeringa. Lenge leve Hellstranda!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar