søndag 2. januar 2011

Godt Nyttår!


Godt Nyttår til dere som følger med på denne bloggen! Det er alltid spennende med ett nytt år. Hva året vil bringe av naturopplevelser og fotomuligheter, vil bare tida vise.

De to første dagene i det nye året har ikke bydd på de store naturopplevelsene eller spesielt godt fotolys. Ikke for det, i dag fikk jeg bevilget meg en kort kjøretur rundt på Skatval. Ved Fløan kom jeg over denne flokken med gråmåker som vilte på det snødekte jordet.

Da fikk jeg for første gang prøvd den nye 2X converteren til Nikon i kombinasjon med den nye 70-200/2.8 zoomen. En svært god kombinasjon på fullformatkameraet (D700) ser det ut til å være!

For første gang fikk jeg også importert bildene inn på den nye iMac´n. Ser ut til å fungere godt det også. Inneholdt enkle bildeforbedringer, men skal laste inn CaptureNX2 også her. Blir vel Lightroom om ikke så lenge...

Som sagt, Godt Nyttår! Har et håp om at dette året skal bringe mange gode opplevelser ute i naturen, en natur vi må bli betydelig flinkere til å ta vare på...

4 kommentarer:

  1. Godt nyttår til deg også Einar. Har du prøvd 2xen på eldre optikk? På lengre optikk?

    SvarSlett
  2. Godt nyttår Øystein! Nei, som du ser av innlegget, har jeg nettopp fått i hus den nye converteren. Har tenkt å prøve den på flere av objektivene mine. Tror det blir bra...

    SvarSlett
  3. Hvor kjøpte du toern? Og pris..? Står øverst på ønskelista mi, ettersom jeg har den nye 70-200.

    iMac? Hvorfor ikke bærbar? Hmf!

    /Dag

    SvarSlett
  4. Dag: Konverteren kjøpte jeg "selvsagt" hos Elitefoto Torgkvartalet, Stjørdal. Spør etter "Per" og si at du er BioFoto-medlem. Da får du garantert laveste pris, som er lavere enn alle de andre aktørene i markedet. Dersom den er hos importøren, tar det et par dager. Mulig han har den på lager også. Knallkombinasjon med den nye 70-200'ern!!!
    Har ikke fått testet den på andre objektiver enda...

    SvarSlett