torsdag 18. april 2024

Vårens første elgmøte på Skatval, 17.04.24

 




























Onsdag morgen denne uka fikk jeg igjen sett og tatt mange bilder av elg på Skatval.
Det har det ikke vært for mange muligheter til så langt dette året.

Den velvoksne elgkua og elgkalven fra i fjor beitet på en stubbåker 
ikke langt unna vegen jeg kom kjørende på. 
På denne vegen er det godt med biler, særlig når mange skal dra på jobb.

Disse to elgene har nok skjønt hvordan de bør opptre i forhold til veg og bil.
De holdt seg godt unna vegen, og var mer opptatt av å spise frokost, 
for deretter å vandre inn i skogen like ved.

I likhet med elgkua så elgkalven både stor og velfødd ut, 
slik elgene bør være på denne tida av året.

Samtidig vet jeg at det lokale elgjaktlaget lot være å felle 
slike store og velfødde dyr sist høst. De er nok viktige avlsdyr i årene framover.

Jeg fikk mine bilder, både når elgene stod i ro, og når de småløp bortover, 
og var godt fornøyd da jeg kjørte videre. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar