onsdag 21. februar 2024

En voksen havørn og tre otere i fjæra på Skatval 20.02.24

 


Havørn ad (Bilde 1 - 6)

















Oter (Bilde 7 - 12)

















Gråtrost og stær (Bilde 13 - 14)





Kanadagjess (Bilde 15 - 16)





Islom

Tirsdagens fototur nede i fjæra på Skatval ble av det innholdsrike slaget.
Slik kan det ofte være, med store endringer fra dag til dag.

En voksen havørn satt på en større stein ute i fjæra,
en stein jeg også tidligere har tatt bilder av havørn fra.

Jeg rakk et par bilder av havørna mens den satt i ro på steinen.
Like etter tok den til vingene og fløy av gårde. 
Da var jeg for lengst klar med kamera og langtela, skjult bak bilen vår.

Like etter dukket oterne opp, både otermor og hennes to unger. 
Denne gangen fikk jeg et par nærbilder da otermor kom svømmende mot meg,
for å sjekke ut om hun kjente igjen denne overivrige oterfotografen.

Tre litt uvanlige fugler på denne tida av året fikk jeg sett like i nærheten,
en stær og en gråtrost som sikkert er overvintrere,
og en av våre aller største lommer, en islom.
Islommen holdt til langt fra land. Bildet er derfor sterkt beskåret.

Litt inne på land var hele 34 kanadagjess på plass i kornåkeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar