onsdag 14. februar 2024

Bare en oter og en sangsvane i fjæra på Skatval

Oter spiser flyndre (Bilde 1 - 8)








Oteren mått på do etter måltidet

Kråkeflokk

En sangsvane svømte forbi (Bilde 11 - 12)



Tirsdag denne uka kom jeg over bare en oter nede i fjæra på Skatval.
Denne var opptatt med dagens frokost, ei flyndre, da jeg kom.

Oteren brukte god tid på å spise opp flyndra, 
og var ikke særlig opptatt av fotografen som nærmet seg.

Etter endt fiskemåltid gikk oteren over hele steinen, før den svømte videre.
Jeg gikk etter og traff den igjen rundt en annen stein, som jeg vet oteren på dette stedet ofte benytter.

Midt oppe på denne steinen måtte tarmen tømmes.
Sikkert lurt det for en oter som skulle sove noen timer i steinura like ved.

Tirsdag var det lite med med fugl nede i fjæra.
Bre en enslig sangsvane kom svømmende forbi meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar