tirsdag 4. juli 2023

Flere bilder av noen vadefugler ved Orkelsjøen

Heilo (Bilde 1 - 3)



Hytter ved Orkelsjøen


Strandsnipe (Bilde 5 - 7)



Tjern ved Orkelsjøen

Sandlo (Bilde 9 - 10)


Almflåan

Temmincksnipe (Bilde 12 - 16)






Vannrikt like opp for vegbommen


Her er noen flere bilder a fire av vadere jeg fikk tatt mange bilder av under mitt besøk 
ved Orkelsjøen i forrige uka.

En heilo stod stille like ved vegen jeg kom kjørende på. 
Den hadde nok maken liggende på egg like i nærheten.
Av den grunn holdt jeg meg inne i bilen, tok rolig noen bilder og kjørte videre.

Denne strandsnipa lette etter mat i vannkanten.
Kanskje lå maken på egg like i nærheten.

Sandloen holdt også til nede i vannkanten, hvor den fant smådyr som den spiste.

Den vakre temmincksnipa fant jeg et annet sted ved Orkelsjøen. 
Her fikk jeg bilder av to ulike individer. 
Den første gjorde som strandsnipa og sandloen,
mens den andre fant maten på bakken i et mer frodig område.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar