torsdag 2. februar 2023

25 fjæreplytter på Flatholman

 
















Denne uka var fjæreplyttene igjen tilbake ved Flatholman Friluftsområde i Malvik.

De siste gangene jeg har tatt turen innom Flatholman har jeg ikke sett noe til de barske vaderne.
Denne gangen kom jeg over til sammen 25 individer nede i tangbeltet lengst inne på Flatholman.

Fjæreplyttene benytter anledningen på fjære sjø til å finne smårkryp de kan spise mellom de mange tangplantene. Det gjør de ofte i et kjapt tempo. Innimellom retter de på hodene for å se seg litt kjapt rundt. Det er da det gjelder å trykke på utløseren på kameraet.

Nå er fjæreplyttene ikke særlig skvetne av seg. Jeg kunne legge meg ned på svaberget like ved, mens flere fjæreplytter passerte meg på bare et par meters hold på sine matsøk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar