torsdag 9. juli 2020

Runde 2: Lundene i Lundeura












































Det siste kveldslyset over Lundeura på Runde og på naboøyene


I dette innlegget som også handler om lundene i Lundeura på Runde,
bilder tatt under to fine kvelder i forrige uke,
har jeg tatt for meg lunder som sitter i ura.

Noen av lundene hadde da avlevert det ene
fiskmåltidet etter det andre til ungen sin i reirhullet.
Andre kom opp fra havflata for å tilbringe ei stund i ura.

Felles for alle bildene som jeg viser her,
er at ingen av lundene har fisk i nebbet.
Kommer lundene inn med fisk til ungen,
er det rett inn i reirhullet for å avlevere.

Å oppleve lundene på kloss hold blir jeg aldri lei av.
Det er like fascinerende hver eneste gang.

Samtidig er det trivelig å møte andre som også har tatt turen til Lundeura,
noe proffe fotografer og andre som bare er utstyrt med et mobilkamera.

Første gangen jeg var på Runde var så langt tilbake som i 1972.
Siden har det blitt utallige turer ut til denne øya.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar