søndag 7. juni 2020

Fugler og landskap på vakre Dovrefjell


Gulerle (såerle)


Sivspurv hunn 1


Sivspurv hunn 2


Steinskvett hann


Gråtrost


Trane


Ravn og kråke


Driva ved Grønbakken


Snørikt ved Fokstumyra


Vier ved Fokstumyra


Parti ved stien mellom Grønbakken og Gåvålivatnet


Bar rabbe ved stien mellom Grønbakken og Gåvålivatnet


Inn mot Gåvålivatnet


Gåvålivatnet 1


Gåvålivatnet 2


Mønster i vann ved iskanten


Mot Grønbakken


Rødsildre ved Kongsvold


Da jeg tok turen til Dovrefjell sist helg,
ble det mange bilder også av noen andre fuglearter, 
enn de jeg allerede har skrevet et par blogginnlegg om.

Her er et knippe av de andre fuglemøtene jeg hadde,
fra den vakre og gule såerla og til ravn og kråke 
som ikke var helt enige om maten.

Landskapet på Dovrefjell innbyr til bildetaking!
Da jeg vandret rundt der oppe, fikk jeg tatt noen bilder, 
både ved Grønbakken, på Fokstumyra og ikke minst inn mot Gåvalivatnet.

Dovreturen ble avsluttet med en stopp ved Kongsvoll.
I vegskjæringa der blomstret mengder av rødsildre,
i klaser som hang ned over berget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar