mandag 20. januar 2020

Stor flokk med sidensvans i Stjørdal sentrum


Sidensvans (Bilde 1 - 14)









































Kråker


Havørn ungfugl (Bilde 16 - 17)





Oter (Bilde 18 - 19)




Sist søndag fant jeg nok en gang denne vinteren en flokk med sidensvans,
denne gangen ikke langt unna E6 gjennom Stjørdal sentrum.

Rundt 80 sidensvans fant fortsatt noen bær på et par busker,
men satt ofte i noen litt større trær rett ved.

Sidensvansene lot meg stå helt åpent nært ved treet.
Dermed ble det noen nære bilder av dem.

På et av bildene vises en større gaffel og kniv på husveggen i bakgrunnen.
Da hørte jeg en av svansene rope til de andre:
"Kom igjen brødre og søstre! Der tror jeg de har mye mat å by på,
for se på de store spiseredskapene!

Søndag var det dessverre stort sett overskyet,
og dermed heller dårlig med fotolys.
Jeg satser på at denne flokken holder seg i området,
og at det blir litt mer spenstig lys om ikke lenge.

De fire siste bildene, av en havørn og av oter,
tok jeg ute på Skatvalslandet sist fredag ettermiddag.
Ingen nærbilder denne gangen, men fugl/dyr i landskap.
Da var det dessverre også bare gråvær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar