mandag 14. mai 2018

Ikke bare bilder av bever ved Theisendammen og Baklidammen


Ekorn ved Stokkedammen (Bilde 1 - 3)








Stokkedammen


Beverhytta i Theisendammen, ned for golfbanen


Lerk over Theisendammen


Blomstrende lerk


Linerle


Gråtrost


Brunnakke par ved Baklidammen


Brunnakke hunn


Bevergnag ved Baklidammen


Baklidammen (Bilde 13 - 17)














Granskog (speiling i vann - rotert)


Sist helgs tur til Theisendammen og Baklidammen i Bymarka,
fredag kveld og lørdag morgen,
bød på mange andre fotomuligheter enn bever.

Her har jeg samlet noen av de andre bildene jeg fikk tatt i løpet av besøket
ved de to dammene, eller egentlig tre medregnet den lille Stokkedammen.

Nettopp ved den minste dammen kom jeg over et ekorn i vakkert morgenlys.

Nede ved Theisendammen blomstret de gedigne lerketrærne ved golfbanen.
I dette området fikk jeg også tatt et par nærbilder av linerle og gråtrost.

Da hadde jeg allerede vært mye ved Baklidammen.
Der tok jeg mange landskapsbilder, fra litt tåke om morgenen
og til sola varmet opp omgivelsene med sin gule farge.

Den vakre brunnakka var det to par av ved Baklidammen,
og som lot seg fotografere på nært hold.

Som du ser, et besøk i beverens rike i Bymarka,
bød på mye mer enn bare bever...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar