onsdag 3. januar 2018

Vinter ved Flatholman Friluftsområde































Flatholman Friluftsområde i Muruvik i Malvik kommune
er et område jeg ofte besøker,
men sjeldent midt på vinteren.

På den siste fridagen sist tirsdag
tok jeg turen innom dette friluftsområdet,
for å fange noen vinterlige motiver.

Med snø og is helt ned i fjæra og islagte svaberg
måtte jeg være forsiktig hvor jeg gikk.
For denne dagen kunne det lett endt med knall og fall,
og i verste fall et ufrivillig vinterbad.

Nå gikk det hele fint,
og jeg fikk fylt brikken med noen vinterlige motiver.

Neste tur til dette området blir nok tidlig vår.
For allerede i slutten av mars kan de første rødsildrene
stå i blomst i sprekker på svaberget,
dersom ettervinteren blir av det milde slaget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar