lørdag 13. januar 2018

Fra rødstrupe til gråsisik i vakkert vinterlys


Rødstrupe 1


Rødstrupe 2


Storskarver (sangsvaner og stokkender)


Sangsvaner


Blæretang 1


Blæretang 2


Blæretang og spor


Planker og tang


Is og steiner i fjæra


Åpen bekk


Ved storsteinen


Frostbjørk


Frosttrær


Frostskog


Siluettmeis


Løvmeis 1


Løvmeis 2


Gråsisik


Lørdag ble en stor fotodag på Skatval, 
mye takket være kaldt og solrikt vintervær.

I fredningsområdet "Vinnan og Velvangen Fuglefredningsområde" 
kom jeg blant annet over ei rødstrupe helt nede i vannkanten.
Der fant den noen småkryp som mat,
før floa igjen gjorde det vanskelig.

Både storskarver og sangsvaner fikk jeg også 
noen nærmøter med i det flotte vinterværet.

Med kuldegrader helt nede i vannkanten, 
fant jeg mange frosne nærmotiver.

Tilbake ved Dregsetsve fikk jeg prøvd Nikons nye 600/4, 
ett objektiv jeg låner den helga fra Stjørdal Foto.

Det ga noen ekstra skarpe bilder av noen småfugler rundt huset vårt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar