fredag 24. juni 2016

Heftig regnbue og vakkert kveldslys i furuskogen































Seint fredag kveld var lyset såpass spennende at jeg måtte finne fram fotoapparatet.

Turen gikk bare noen meter fra huset vårt på Dregsetsve, opp på haugen og i den lille furuskogen.

Et vakkert og varmt sollys skinte på furustammene, noe som inspirerte meg til å leike litt med bevegelse under eksponeringa og lange lukkertider (ved å skru ned ISO-en og snurpe sammen blenderen).

Det var da kona ropte opp til meg, om jeg så den spektakulære regnbuen i bakkant.

Dermed ble det fokus på en av de vakreste regnbuene, eller rettere sagt en dobbel, som jeg noen gang har sett over Skatval.

Bildene er tatt med mitt nye Nikon D5. På regnbuebildene måtte jeg bruke en 14-mm (Nikkor 14-24/2.8) for å få med hele regnbuen.

2 kommentarer:

  1. Anonym29/6/16

    Knall dette ja! Det gjelder å kjenne sin besøkelsestid...

    SvarSlett
  2. Takk, Terje! Ja, man må følge med på himmelen...

    SvarSlett