torsdag 1. juli 2010

Ikke reddhare, men redd moskus



Turen over Dovrefjell i forrige uke ga meg også et par møter med moskus. Bildet av denne moskusen er tatt på innmarka ved setra på Grønbakken. Her er ett av de sikreste stedene for å støte på moskus i mai. At det fortsatt var ett eksamplar her, ble derfor som en positiv overraskelse.

Nå skal man ikke gå moskusfeet for nære. Her brukte jeg derfor 500'ern, i tillegg er bildet noe cropet. Avstanden var derfor mer enn på den sikre siden. Dermed prøvde jeg å gå enda litt nærmere. Det likte moskusen dårlig og trakk inn i skogen. Snakk om "reddhare"! Vel, jeg var vel også litt redd og trakk meg fornuftig nok unna...

Haren derimot fikk jeg tatt flere nærbilder av i går, på campingplassen i Østersund. I skogen rundt hyttene og ut på åpen mark fikk jeg gode bilder av vill hare som jeg sjelden har fått. Dette var definitivt ingen "reddhare"!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar