søndag 14. juli 2024

Traff på tre store elgokser i natt under turen rundt på Skatval, 14.07.2024



Elgokse 1








Elgokse 2





Elgokse 3



























I natt ringte vekkeklokka kl. 02.00. Da var det på tide å stå opp og kjøre litt rundt på Skatval,
på leting etter storelgene. De er mest aktive enten seint på kvelden, om natta og like før det blir dagslys.

Denne gangen fikk jeg god uttelling, mye takket være et tips som tikket inn på telefonen min seint i går kveld. Det dreise seg om to store elgokser som beitet i kanten av en åker.

De to flotte elgoksene (elgokse 1 og 2 i dette innlegget) tok jeg noen bilder av fra bilen jeg satt i.

Jeg kom over enda en stor elgokse ved et annet sted på Skatval.
Der fikk jeg noen gode nærbilder da den sto i skogkanten tett ved og kikket mot bilen min.

Denne siste elgoksen var nok den samme som den ene av de to jeg traff på for to uker siden.
Mye tyder på at denne praktoksen har holdt seg i det samme området de siste ukene.

2 kommentarer:

  1. Skatval & elg, asså :-o Håper å få til en tur i august...

    SvarSlett
  2. Anonym21/7/24

    Takk og takk, Terje! Lurt å vente til august, tror jeg. Da er nok flere elg kommet ned på innmarka, fra områder lenger inne. Einar H.

    SvarSlett