onsdag 20. desember 2023

Kort nærmete med en oter, og noen andre motiver fra Skatval

 


En halvstor og nysgjerrig oterunge



Oterskjulet denne dagen

Små isflak i fjæra




Kråkeflokk på flere hundre individer


Noen av de 30 sangsvanene ved Auran

Vingebukta


Mære

Forbordsfjellet

"Iskunst" i dammen ved Dregsetsve


Sist mandag gikk fototuren igjen ned i fjæra på Skatval.
Jeg hadde håpet på et nytt nærmøte med oterfamilien jeg traff på uka før.

I området hvor oteren bruker å holde til, traff jeg på Jan Inge, 
en enda ivrigere oterfotograf enn hva jeg er.
Han kunne fortelle at oterfamilien hadde gått til ro inne i steinura.

Vi stod og småpratet da den ene oterungen dukket opp like ved der vi stod.
Den nærmest kjeftet litt på oss, før den forsvant inn i plankehaugen like ved.
Akkurat som den sa: "Det får da være måte på å forstyrre oss, når vi skal sove noen timer!"

Noen nærbilder av den halvvoksne oterungen ble det, og en rekke andre motiver.

På Vingestranda lå noen små isflak, sikkert fra Stjørdalselva.
I mildværet hadde de blitt fraktet dit.

De to siste bildene er fra vår egen hage på Dregsetsve.
Der har kulden skapt rene isskulpturen ute i dammen vår.

Med dette vil jeg ønske alle som er innom denne fotobloggen en riktig GOD JUL!

4 kommentarer:

  1. God jul til dere, fra Asker! Setter stor pris på bloggen din:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Bippa! God Jul til deg også!

    SvarSlett
  3. God jul :-) Mange fine bilder - det handler om å være ute. Det vet vi jo. For øvrig nærmøte med oter på meg også i dag. Den drev og lekte seg i snøen ved Skansen. Rakk ikke foto før den forsvant, men en artig opplevelse lell.

    SvarSlett
  4. Anonym26/12/23

    Takk, Terje! Ja, det gjelder å være ute. Kjekt da å bo rett ved flere motiver, så som oteren. Må vel invitere deg til ei skikkelig oterøkt på Skatval på nyåret.

    SvarSlett