torsdag 19. januar 2023

Tett på en oter som spiste en knurr nede i fjæra

 
















Onsdag ettermiddag denne uka dro jeg igjen ned i fjæra på Skatval. Målet og håpet med denne fototuren var å finne en samarbeidsvillig oter. Det lyktes jeg med!

Et godt stykke fra land så jeg en oter komme svømmende mot meg. Måten den svømte på tydet på at den hadde en større fisk i munnen. Det stemte da også!

Jeg lot oteren sige inn mot land og så at den krøp opp på en tangkledd stein rett foran meg. Jeg lot den komme godt i gang med å fortære fisken, før jeg sakte nærmet meg oteren.

Den så meg nok, men var mer opptatt med å sette til livs fisken som jeg mente var en knurr.

Til slutt var jeg ikke mange metrene unna oteren der den til slutt hadde fortært hele fisken.

Da la oteren seg litt til rundt steinen. Akkurat som den fortærte fisken skikkelig, før den igjen la på svøm utover i vannmassene.

Jeg trakk meg rolig tilbake. Godt fornøyd med også denne gangen å ha fått en næropplevelse med fjæras fiskespesialist!

5 kommentarer:

  1. Tøffe bilder! Du og oter´n ass.....

    SvarSlett
  2. Ellers så registrerer jeg at noen av mine kommentarer til andre av innleggene ikke er kommet med, bl.a de siste svanebildene. Rart.

    SvarSlett
  3. Jeg sier som Terje O. "Du og otern ass...". De kjenner nok igjen deg, og er trygge på å la deg kommer såpass nære. Blir aldri lei av otermøtene dine, skulle gjerne sett dem på film/video..:))

    SvarSlett
  4. Anonym22/1/23

    Flotte oter bilder, ja! mvh Erling

    SvarSlett
  5. Takk for alle kommentarene! Ja, oteren er er artig skapning. Er ikke så sikker på at den kjenner meg igjen, men når man kjenner adferden dens, kan man snike seg innpå når den er opptatt med å spise.

    SvarSlett