lørdag 26. oktober 2019

Kort møte med tre rådyr inn mot Stjørdal



















Tidligere denne uka kom jeg over disse rådyrene, da jeg var på veg til jobben.

Ofte har jeg kameraet med meg, med ferdig montert langtele.

Det var lurt denne dagen, da ei rågeit og hennes to store kalver
gikk rolig og beitet i kanten av et jorde,
ikke langt unna vegen jeg kom kjørende på.

Jeg stoppet bilen og fikk skrudd ned sidevinduet.
Med rolige bevegelser fikk jeg tatt flere bilder av dyrene.

De ble etter hvert oppmerksomme på fotografen inne i bilen.
Rolig gikk rådyrene dermed ned over kanten på jordet og ut av fotohold.

En flott start på dagen, og som satte meg i ekstra godt humør.

PS1! Rågeita er den med mest brunt i pelsen.
PS2! Om ikke lenge starter rådyrjakta. Da må nok disse tre passe seg litt ekstra.

2 kommentarer:

  1. Heisan! Rådyrene stirrer sånn på deg, de kjenner deg sikkert igjen. " Å, det e jo bare han Einar, at'n ikke blir lei av å glan på oss!" :D Fine bilder, godt at du er tilbake igjen fra ferien, må jo innom bloggen din og se.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentaren, BippaKarlsen! Ser det er mange som er innpå og ser på bildene på fotobloggen. Hadde vært kjekt om noen flere som deg og et par andre, legger igjen en liten kommentar.

    SvarSlett