søndag 6. november 2016

Topp fotomorgen på Skatval, med alt fra oter til rådyr


Oter med fisk (Bilde 1 - 3)








Voksen havørn


Steinskvett (Bilde 5 - 6)





Gjerdesmett


Gråspurv hann


Gråspurv hunn


Pilfink


Rådyr (Bilde 11 - 12)




På noen fotoøkter skjer det mer enn på andre.
Søndag morgen var ei slik økt,
hvor jeg fikk opplevelser jeg sjelden har hatt i løpet av et par timer.

Da lyset var i ferd med å komme, med klar himmel og 6 kuldegrader,
kjørte jeg en runde rundt på Skatval.

Turen gikk først ned til Fløan.
Der fikk jeg tatt noen bilder av gråspurv og pilfink.
De satt i noen busker rett ved vegen.

En tur innom Vingestranda resulterte i et par bilder av en sein trekker.
En steinskvett har holdt til der noen dager,
og den lot seg fotografere på rimelig bra hold.

Det helt store skjedde borte ved "Storsteinen" ned for Skjervold.
Jeg var slettes ikke forberedt, men rett opp av vannet kom en oter med dagens "frokost"  kjeften.
Målbevisst gikk den i retning steinura.
Selv rakk jeg bare noen få bilder før den forsvant inn i ura.
Men, du verden for en opplevelse!!!

På veg hjem til en sein frokost, hoppet ei rågeit over vegen rett foran bilen.
Den fikk jeg mange bilder av der den fortsatte å hoppe avgårde på jordet.

Snakk om uttelling! Jeg var godt fornøyd etter denne fotoøkta!
Seinere på dagen fikk jeg tatt noen bilder av en art jeg knapt tidligere har fotografert.
Det kommer jeg tilbake til i et seinere innlegg...

2 kommentarer:

  1. Anonym8/11/16

    Topp uttelling her ja! Og det viser at det gjelder å være utendørs, men det visste vi jo fra før...

    SvarSlett
  2. Takk og takk! Joda, ut må man om man vil få noen bilder. Denne gangen ble det innertier. Ikke hver gang det...

    SvarSlett