torsdag 12. mai 2016

Stor respons på bildene av gråmåker fra Flatanger




























Under oppholdet hos Ole Martin Dahle i Flatanger i forrige uke fikk jeg tatt mange bilder av gråmåker på nært hold, noe jeg allerede har skrevet om i to andre innlegg (se nedenfor).

Da jeg la ut et par av bildene på Facebook, fikk jeg spesielt stor respons på nærbildene tatt med vidvinkel-zoomen (Nikon 14 - 24/2.8). Aldri har jeg fått så mange "likes" og "kommentarer" som til det første bildet jeg viser her.

Bildene ble nok litt spesielle av flere grunner.

Ole Martin har i en årrekke foret disse måkene, på turene der han i utgangspunktet lar fotografene fotografere havørn. Dermed har måkene blitt vant til å få maten servert på kloss hold.

Etter at han gikk over til å servere måkene hunde-pellets, ga det også andre fotomuligheter.
På de fire første bildene har jeg lagt hunde-pelletsen inne i solblenderen på vidvinkel-zoomen.

Ett par av gråmåkene landet bokstavelig talt på frontelementet for å sikre seg maten.
Det ble det litt annerledes bilder ut av, også denne gangen.

2 kommentarer:

  1. Anonym14/5/16

    Veldig, veldig morsomme bilder her! Skikkelig kreativt med hundefor i vidvinkelen.

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren, Terje! Ja, synes selv også dette ble litt spesielle bilder.

    SvarSlett