mandag 21. september 2015

Blant moskusene på Dovrefjell

































Sist helg gikk turen nok en gang til Grønbakken på Dovrefjell.
Anledningen var samlinga som BioFoto Midt-Norge hadde der,
og hvor foreninga hadde leid den gamle NSB-hytta.

I tillegg til mye fotoprat og hyggelig samvær, ble det selvsagt fotografert mye.

Lørdag gikk turen innover i nasjonalparken, langs stien mot Reinheim.
Da var det moskus vi gikk etter og som vi håpet å komme nær nok til å få fotografert.

Først langt inne i fjellet, og et stykke inn i Kaldvelldalen, kom vi over en liten flokk på fire individer.

De var av det samarbeidsvillige slaget. Dermed ble det mange bilder av disse "urtidsdyrene" også denne gangen, uten at jeg utsatte meg for mulig fare og hissige angrep fra dyrene.

Alle bildene som jeg viser her, er tatt med Nikon D750 og den nye zoomen Nikon 200-500/5.6.
Zoomen var med på utlån fra Stjørdal Foto i helga.

Resultatet ble såpass bra og imponerende at jeg i dag har handlet mitt eget eksemplar av den nye zoomen, hos nettopp Stjørdal Foto.

2 kommentarer:

  1. Anonym27/9/15

    Bra bilder! Ser ut til å være rimelig nært, men er vel tatt med 500 vil jeg tro….

    SvarSlett
  2. Takk og takk! Ja, rimelig nært, men ingen fare og ingen aggresive dyr...

    SvarSlett