lørdag 30. mai 2015

Tidlig morgen fra Sandvika til Järpen


Orrhøne (Bilde 1 - 2)





Orrhane (Bilde 2 - 5)








Lirypestegg


Røy


Svartender


Rådyrbukk


Elg (Bilde 10 - 11)



Forrige helg gikk turen over til Sverige på leiting etter noen fotomotiver, se forrige innlegg.

Sist søndag våknet jeg grytidlig (kl 03.00) i forsetet på Passaten, etter fem gode timers søvn…

Bilturen i sakte tempo gikk deretter langs grusvegen mellom Sandvika og Järpen.
Jeg hadde ikke kjørt langt før fotomotivene nærmest sto i kø langs vegkanten.

På et par timer hadde jeg festet et par orrhøner (den ene var skadet, manglet deler av den ene foten), en spillende orrhane, ei lirype og ei vakker røy til brikken i kameraet.

Videre mot Järpen kom jeg over noen svartender i vannkanten, flere elger og et rådyr som det også ble noen bilder av.

Hele fem harer og en rødrev fikk jeg også sett, uten at det denne gangen ble bilder av dem.

Dette ble en særlig flott morgentur, og hvor jeg i flere timer hadde vegen helt for meg selv!
Godt det da jeg av og til sto på tvers i vegbanen…

2 kommentarer:

  1. Alt for et godt bilde! Nesten da :-)) Jeg skjønner jeg må tidlig opp skal jeg få spennende naturmotiv, i morgon i morgon men ikke i dag :-D

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren, Ranten! Ja, det kan lønne seg å stå tidlig opp...

    SvarSlett