søndag 2. februar 2014

Stor aktivitet på foringa i fint vinterlys


Spettmeis (Bilde 1 og 2)





Nøtteskrike (Bilde 3 og 4)





Trekryper


Flaggspett hunn


Grønnfink hann


Dompap hann og hunn


Dompap hann


I dag ble det en times fotografering på egen foringsplass ved Dregsetsve på Skatval.

Mest fornøyd ble jeg med bildene av spettmeisa der den gikk opp-ned på furustammen.

Nøtteskrika dukket opp på et par lynvisitter. 
Denne litt store kråkefuglen ble i største laget for 500mm-ern. 
Dermed ble det litt vel trange bilder av nøtteskrike denne gangen.

Ett individ av trekryper holder stand. 
I dag trippet den rundt på bakken og spiste restene etter de andre.

Rundt 20 grønnfink spiste av solsikkefrøene på foringa i dag.
Det er lenge siden jeg har talt så mange grønnfinker.

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Särskilt nötväckan (spettmeisan) var fin!

    SvarSlett
  2. Anonym5/2/14

    Flotte bilder her og - nesten så jeg misunner deg forplassen din. Men jeg har tyrkerduer jeg da... Ellers ser jeg at du legger ut epler du og. Lurt under disse "ørken"-tilstander med lite væske til fuglene.

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarene, begge to! Tror nok at epler og annen frukt kan være en fordel nå som det ikke har kommet nedbør på to måneder...

    SvarSlett