onsdag 27. januar 2021

Otermøter i fjæra på Skatval fra 2019 og 2020

 































Jeg har ingen ferske bilder av oteren å by på så langt denne uka.
Dermed må det bli noen bilder fra arkivet.

Jeg holder på å se over bilder tatt i 2019 og 2020, 
og fant ut at jeg skulle ta fram oterbilder jeg er godt fornøyde med fra de to årene.

Her er resultatet! Totalt 29 ulike bilder fra minst 20 ulike treff i løpet av disse to årene.
Alle bildene er tatt "i fjæra på Skatval", faktisk innenfor et større område enn hva du kanskje tror.

Oter er en totalfredet art som har økt i antall de siste årene.
Det gjør at jeg oftere nå møter på dyrene nede i fjæra,
men kommer slettes ikke alltid på nært hold. Da må mye klaffe!

Når jeg fotografere oter, i likhet med andre dyr og fugler i naturen,
går hensynet til oteren foran ønsket om å ta gode bilder av den.
Av den grunn fórer jeg aldri oteren, og prøver å nærme meg den så rolig som mulig.

2 kommentarer: