fredag 22. januar 2021

Et mektig møte med fjellene i Kata Tjuta i Australia (2011)

 

Gåtur i Kata Tjuta (Bilde 1 - 5)





Singing Honeyeater

Zebra Finch

Bilder tatt fra helikopter (Bilde 8 - 14)











Et lite avbrekk fra vinter og "oter" på Skatval...

Satt og kikket litt på gamle bilder på en av harddiskene med mine bilder.
Kom da over bildene jeg tok ved Kata Tjuta i Australia i oktober 2011.
Dermed er dagens fotoblogginnlegg fylt med bilder som er nesten ti år gamle.

Vi fikk med oss tre turer i Australia for noen år siden.
Dette da den ene av våre to sønner og hans familie bodde der i tre år.

En av turene som vi gjorde sammen, var til Uluru-Kata Tjuta National Park midt inne i landet.

Bildene jeg viser her er ikke fra Uluru, det mest kjente fjellet/steinen i Australia,
men fjellformasjoen Kata Tjuta, beliggende  noen km unna Uluru.

Vi var der en av dagene og gikk på en sti det var tillatt å gå langsetter.
Et mektig landskap med utrolige formasjoner!

Da jeg seinere samme dag fikk tilbud om å være med på en helikoptertur rundt Kata Tjuta, slo jeg til. Det ble også en mektig opplevelse!


"Kata Tjuta er en fjellformasjon rundt 365 km sør for Alice Springs i Australia og er del av Uluru-Kata Tjuta National Park. Det høyeste punktet ligger 1066 meter over havet og rager 546 meter over det omliggene landskapet. I likhet med Uluru er Kata Tjuta hellig i aborginsk kultur." Wikipedia

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar