onsdag 7. august 2024

Tre store elgokser kom fram i tussmørket på Skatval, 05.08.2024


















































Mandag kveld denne uka måtte vi lete litt for å finne storoksene.
Først litt godt ut på kvelden dukket de opp.

Da hadde vi allerede sett den ene av de to store som jeg har tatt mange bilder av de siste ukene,
men på langt hold. En annen storokse ble sett i et nytt område, av en annen "elgjeger".

Det var i ett av kjerneområdene jeg kom over den første av de tre storoksene.
Den stod da halvveis bak ei forhøyning i terrenget, men vandret etter hvert ut i åkeren.
Da hadde de to andre også kommet fram, men ute av fotohold, i alle fall den neste halve timen.

Først da nattemørket kom sigende for alvor, ble det litt fart i de tre elgoksene.
De gikk rolig gjennom åkeren og til et nytt område like ved.
Der var de litt skeptiske, antagelig først og fremst fordi den lokale bonden 
hadde seint kveldsarbeid i åkeren sin.

Jeg fikk mine elgbilder også denne kvelden, av tre store elgokser. 
En av dem har jeg med sikkerhet tatt bilder av tidligere.
De siste bildene i dette innlegget er tatt på 32.000 ISO, men ble overraskende bra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar