søndag 11. august 2024

Noen spennende møter ned mot fjæra ved Velvang, 09.08.2024


Voksen råbukk




Olderøra 1

Olderøra 2

Naust ved Olderøra

Gråmåke juv

Gråmåke ad




Gråmåker 1

Gråmåker 2

Olderøra 3


 Stor elgokse (kveldsbilde)

Sist fredag morgen la jeg turen ned mot fjæra, mellom Vinge og Velvang på Skatval.

I det fine morgenlyset sprang en råbukk og ei rågeit rett foran bilen.
Jeg rakk et par bilder av råbukken før de forsvant ut av syne.
Like etter fikk jeg et par bilder av bukken i åkeren.

Nede i fjæra ved Olderøra var det blant annet mange gråmåker.
De ble det noen bilder av, både av flokken som lettet
og et par enkeltindivider.

Ved Olderøra farget sollyset landskapet i lekre toner!

På denne morgenturen så jeg ingen elg.
Det gjorde jeg heller ikke et par morgener tidligere.
Seint på kvelden dukket det opp en av de kjente store ute på en større åker.
Den rakk jeg et par bilder av før noen med enkle kamera beveget seg ut i åkeren.
Da sprang elgoksen unna og forsvant inn i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar