søndag 4. august 2024

Nye elgmøter både seint og tidlig på Skatval, 01.+ 02.08.2024

To store elgokser (de samme som i det forrige innlegget)








Lita elgku


Voksen elgku

Tre elgokser i åkeren






Rødrev



De to store elgoksene jeg skrev om i det forrige innlegget, har holdt seg i det samme området på Skatval i noen dager. Seint torsdag kveld fant jeg de midt i matfatet, en storvokst havreåker. Dermed ble det en serie nye bilder av disse praktoksene før de ruslet rolig inn i skogen like ved.

Tidlig fredag morgen var jeg ute igjen, uten å se de to store elgoksene fra kvelden før. derimot kom jeg over tre andre elgokser, en stor og to litt yngre, i et helt annet område på Skatval. Jeg var litt seint ute, og fikk bare bilder av dem da de vandret ned mot et lite dalsøkk like ved. Den største elgoksen har jeg antagelig sett tidligere, mens de to andre var nye elgokser for meg denne sommeren.

En vakker rødrev fikk jeg også en snarlig møte med denne morgenen, før det forsvant inn i skogen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar