torsdag 15. august 2024

Flere bilder av den store elgoksen på Skatval - del 2, 12.08.2024




































































Den store elgoksen som jeg skrev om og viste mange bilder av for noen dager siden, fikk jeg tatt ekstra mange bilder av, også da den kom vandrende mot meg.

Det var sist mandag kveld, før sola gikk ned, jeg oppdaget denne 14-taggeren av en storokse i kanten av en åker. Den kom etter hvert vandrende rett mot meg. Selv satt jeg rolig inne i bilen med nedskrudd sidevindu. 

Her er noen bilder tatt under denne vandringa, fra langt hold og til den slutt var bare 20 meter unna!

Nå er det ikke lett å vurdere det ene elgmøtet opp mot det andre, til det har jeg støtt på utallige elg gjennom flere år rundt om på Skatval. Dette møtet fra sist mandag kveld vil jeg nok huske i lang tid framover! Både fordi den kom vandrende mot meg, men også på grunn av det flotte kveldslyset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar