lørdag 13. april 2024

Store mengder med trekkende måker i fjæra ved Vinge på Skatval, 12.04.24


Vipe


Grågås


Tjeld


Linerle





Hestehov


Tjeld


Hettemåke


Par av hettemåke og par av tjeld på Storsteinen


Hundrevis av fiskemåker og noen hettemåker ved stranda på Skjervold 


























Stor flokk med ærfugler og noen andre arter


Fredag ettermiddag var jeg innom flere steder på Skatval, 
kjente steder der jeg vet det kan være noen vårlige motiver å finne og fotografere.

Jeg fant mange ulike motiver, 
av arter jeg har fotografert tidligere i år,
men også noen nye som blant annet linerla nede ved Vingestranda.

Det som imponerte mest denne dagen var de mange måkene ved Vinge og Skjervold.
Særlig stor var flokken med fiskemåker (og noen hettemåker) som satt nede i fjæra,
og på noen steiner like ved. De fikk jeg mange bilder av, særlig da de lettet.

Bildene ble tatt på lang avstand, slik at måkene fortsatt satt i fjæra da jeg rolig trakk meg unna.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar