søndag 14. april 2024

Møte med otermor og hennes store unge i fjæra på Skatval, 13.04.24

 


















Det er mye en kan bruke tida til på en lørdag kveld, særlig når man er alene hjemme...

Lørdag ettermiddag tok jeg igjen turen ned i fjæra på Skatval. I tillegg til svært store mengder med måker, kanskje det største antallet jeg noen gang har sett på Skatval (kommer som neste blogg-innlegg) kom jeg over otermor og hennes ene unge ytterst i fjæra.

Dermed ble det en litt sein retur til der vi bor på Skatval en lørdags kveld.

Nå har det ikke vært mange nærmøter med oter på Skatval denne vinteren. Dermed tok jeg meg god tid der jeg stod halvveis skjult bak en stor stein ute i fjæra.

Otermor var opptatt med dagens kveldsmat, en større fisk hun hadde fanget.

Oterungen var antagelig god og mett, for den var mer leiken og la seg til å sove på en stein i nærheten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar