mandag 8. juni 2020

Junior spiser planter på land i sommervarmen


"Junior" ved Theisendammen lørdag 06.06.2020 (Bilde 1 - 14)









































Tante Gerd Larsen (85) fotograferer bever ved Theisendammen med sin Ipad 04.06.2020


Bever ved Theisendammen torsdag 04.06.2020 (Bilde 16 - 18)







Sist lørdag kveld var jeg igjen på plass i beverens rike,
ved Theisendammen i Bymarka i Trondheim.

Denne kvelden fikk jeg tatt mange bilder av "Junior",
på kloss hold og inne på land.
På det nærmeste var jeg bare vel fem meter unna den!

Beveren var opptatt med å beite på ferske småkvister
og grønne planter på bakken og satte til livs store mengder av dem.

De andre to og voksne individene ble også sett denne kvelden,
uten at det ble noen bilder av dem denne gangen.


Sist torsdag var jeg også på besøk ved Theisendammen,
da sammen med min tante Gerd Larsen.
Hun hadde et ønske om å få oppleve beveren på nært hold.

Det fikk vi til! Hun fikk til og med tatt bilder av "Junior"
på noen meters avstand med sin egen Ipad!

Vi traff også på de to voksne individene,
svømmende tett mot hverandre i vannet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar