torsdag 5. september 2024

Små og store naturopplevelser på Skatval denne uka, 04.09.2024


Droneflue





Mørk jordhumle





Rågeit med "parykkgevir"


Kveldshimmel, mot Frosta


Linerle fanger insekt


Grågjess i Halsøen








Siland hann i eklipsedrakt ved Vinge

















Pilfink og gråspurv


Det er alltid mulig å finne mange og ulike motiver å fotografere i naturen.
I dette innlegget har jeg samlet noen slike motiver fra de siste dagene
på Skatval og i Stjørdal.

I vår egen hage er det på solrike dager mange insekter som besøker hageplantene våre.
Sist mandag fikk jeg tatt noen bilder av ei droneflue og ei mørk jordhumle.

Rågeita i enga like ved der vi bor, har jeg tatt mange bilder av de siste tre årene.
Hun har et såkalt "parykkgevir" på hodet, men greier seg fint.
Bildet av henne denne gangen fikk jeg tatt sist tirsdag morgen.

Grågjessene har for lengst begynt å samle seg i store flokker.
Foreløpig har ikke så mange av dem oppsøkt Skatval og Stjørdal.
Onsdag var en flokk med grågjess på plass i Halsøen i Stjørdal.

Nede ved Vinge kom jeg over en hann av siland, i såkalt eklipsedrakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar