søndag 15. september 2024

Nok et møte med den store elgoksen, 13.09.2024




















Fredag kveld denne uka tok jeg nok en snartur ut med bilen rundt på Skatval.
Etter å ha kjørt en runde rundt, hadde jeg ikke kommet over noen av elgene.

Da jeg traff på en annen "elgjeger", kunne han fortelle at noen minutter tidligere
var den å se i åkeren et stykke unna, men at den igjen forsvant inn i skogen.

Jeg tok en ny runde, men så den ikke. Da jeg kjørte en siste tur innom stedet 
der elgoksen var sett, gikk den og beite nede i åkeren.

Da skjedde det denne elgoksen på 17 tagger har gjort noen ganger.
Etter å ha spist nok kveldsmat, ruslet den rolig bortover åkeren,
for så nok en gang å krysse vegen der den tidligere har gjort nettopp det.
Deretter fulgte den jordet oppover bakken og inn i skogen rett ved.

Jeg fikk tatt mine bilder av elgoksen jeg har tatt mange bilder av den siste måneden.
Om jeg ikke begynner å bli lei av å fotografere disse store elgoksene?
Neida, det fungerer ikke slik. Jeg blir like imponert hver gang jeg møter disse stor dyrene 
i bygda vår ikke langt unna "storbyen" Stjørdal.

Mange av bildene i dette innlegget er tatt på hele 25.600 ISO!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar