torsdag 12. september 2024

Møtte storelgen i kveldinga på Skatval, 11.09.2024













































Onsdag kveld denne uka hadde jeg ikke lagt opp til en fotorunde rundt på Skatval.
Det fine kveldslyset gjorde at jeg likevel tok en kort kjøretur.
Det skulle vise seg å bli fullklaff i forhold til storelgen!

Ikke langt hjemmefra kom jeg over den mektige elgoksen 
som jeg har møtte mange ganger, og seinest i forrige uke.

Denne gangen var den i ferd med å krysse åkeren 
for å gå til ro i skogen på motsatt side.

Jeg rakk å ta noen bilder av den, fra to ulike posisjoner.
Underveis stoppet elgoksen opp og kikket mot bilen min.
Nå begynner jeg nesten å tro at den kjenner meg igjen.
Uansett, jeg ble nok ikke oppfattet som noen stor trussel.

Når du er en fullvoksen elgokse med hele 17 tagger i geviret,
er det vel ikke mye som oppfattes som trusler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar