mandag 5. juni 2023

Tre otere i fjæra, rett før de tok en lengre pause i steinura

 


























Sist fredag var jeg på rett sted og til rett tid i fjæra på Skatval.
Der har jeg ofte møtt på otere de siste årene, 
men slettes ikke hver gang jeg tar turen innom.

Det så ikke lovende ut da jeg kom fram. 
Ingen otere var å se og det nærmet seg flo sjø.
Da vet jeg at oterne gjerne tar noen timers pause inne i ei steinur eller liknende.

Etter noen minutters venting hørte og så jeg tre otere et stykke lenger unna.
De svømte mot meg, og like etter var de rett ut for der jeg stod rolig nede i fjæra.
Det var nok otermora og hennes snart voksne unger.

Dermed ble det mange nye bilder av oterne, 
både da den ene fanget ei flyndre og da de lekte seg i vannmassene.

Til slutt svømte alle mot land og forsvant en etter en inn i steinura.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar