lørdag 24. juni 2023

To rågeiter, seks traner og en grevling

Rågeit 1 (Bilde 1 - 8)








Rågeit 2 (Bilde 9 - 13)





To voksne traner (Bilde 14 - 15)


Fire unge traner og en grevling (Bilde 16 - 18)




Grytidlig tirsdag morgen denne uka fikk jeg nok ei god fotoøkt rundt på Skatval.

Denne morgenen kom jeg over ei rågeit på to ulike steder. 
Den første holdt til ute på en kornåker, 
mens den andre fant mat i ei blomstereng like ved en åker.

Morgenlyset var helt topp denne dagen, med lett slør foran sola.
Dermed ble jeg godt fornøyd med bildene, særlig av rågeita i blomsterenga.

Denne uka har jeg sett traner flere dager ved Fløan og ved Hedstein.
To voksne individer holdt til ved Fløan,
mens det ved Hedstein var fire unge traner, fjorårsunger som holdt sammen.

Mens fokus var på de unge tranene, kom en skygge inn i søkerfeltet.
Det skulle vise seg å være en grevling som hadde det travelt for å finne sitt dagleie.
Det er slettes ikke ofte jeg har møtt på grevlingen, og samtidig fått bilder av den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar