onsdag 21. juni 2023

Elgku med fjorårskalv og rågeit med små kje

 

Elgku med fjorårskalv (Bilde 1 - 9)









Rågeit med to små kje (Bilde 10 - 15)






Det fine og varme sommerværet fortsetter over Skatval. 
Dermed stod jeg opp før kl 4 onsdag morgen og var tilbake igjen litt over kl 5. 
På den tida hadde jeg fått bilder jeg ble godt fornøyde med.

For denne morgenen kom jeg vover først ei elgku med en fjorårskalv, en svært så ung elgokse. 
De fikk jeg mange bilder av da de krysset vegen like ved der jeg stod klar 
med kameraet i sidevinduet på bilen.

Dette var de aller første elgbildene å snakke om som jeg har fått tatt så langt i sommer. 
Samtidig vet jeg at fra juli og utover er det store muligheter 
for å treffe på elg flere steder på Skatval.

I det jeg svingte opp gårdsvegen hjemme hos oss ved Dregsetsve Hage & Galleri, 
fikk jeg et gjensyn med rådyrgeita og hennes to kje 
som jeg møtte samme sted for et par uker siden.

Dermed ble det en flott avslutning på en kjapp fotorunde nærmest midt på natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar