fredag 16. juli 2021

Mitt første møte med grevling på nært hold

 

Grevling (Bilde 1 - 6)






Flaggspett (Bilde 7 - 9)



Bokfink

Kjernebiter

Foringsplassen i skogen

Natt til i dag fikk jeg oppleve grevling på nært hold, fra et fotoskjul på Skatval. 

Nina Rønning har de siste ukene hatt jevnlig besøk av en grevlingfamilie på to voksne og tre unger ved foringsplassen hun har i skogen ikke langt unna der hun bor på Skatval.

Denne leier hun nå ut slik at andre naturfotografer kan få sett og fotografert disse nattaktive dyrene. Det var det jeg gjorde sist natt. Jeg var på plass i fotoskjulet før nattemørket senket seg.

Rundt midnatt dukket grevlingene opp. Tre individer kom innom og forsynte seg av maten som var lagt ut.  De var der en halvtimes tid, så noen bilder ble det. Problemet var nattemørket og en blitz som ikke fungerte på mine fotoapparater. Dermed måtte isoen stilles opp for i det hele tatt å få noen bilder av grevlingene.

Litt seinere på natta dukket et individ opp. Denne grevlingen var der bare ei kort stund.

Da dagslyset meldte sin ankomst litt seinere, kom flere småfugler innom foringsplassen, noe jeg fikk bilder av, både flaggspett, kjernebiter og bokfink.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar