mandag 25. mai 2020

Bilder fra Baklidammen og Theisendammen i Bymarka


BAKLIDAMMEN:


Stokkand hann


Fiskemåke


Par av brunnakke


Skogsbekk


Baklidammen


Issørpe 1


Bekk og rester av snøen


Gammel beverhytte 1


Nybygd bru


Issørpe 2

THEISENDAMMEN:



Gammel beverhytte 2


Råbukk


Rågeit


Skjegglav


Stokkand hunn


Stokkand hann


Sist fredag ettermiddag fikk jeg gått en tur 
rundt baklidammen i Bymarka i Trondheim.

Der har det tidligere levd en beverfamilie i en årrekke.
Uvisst av hvilke grunner forsvant beveren fra Baklidammen for ca. 1,5 år siden.
Jeg så dessverre ingen ferske tegn på beveraktivitet nå heller.

Noen bilder ble det av de vanlige fugleartene og av landskapet rundt dammen.

Ved Theisendammen seinere på fredagskvelden,
var nok opplevelsene med beveren som jeg skrev om 
i det forrige innlegget, kveldens høydepunkt.

Ikke for det, en råbukk og ei rågeit gjemte seg i det tette buskaset/skogen 
mellom turstien og der beveren holdt til.

Rådyrene rakk jeg et par typiske "gjemmebilder" av før de rolig trakk seg unna.

Et stokkandpar lot meg komme på kloss hold,
noe det ble et par portrettbilder av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar