mandag 4. november 2019

Sidensvans i sentrum og noen småfugler ved foringa på Skatval



Sidensvans (Bilde 1 - 3)








Spettmeis (Bilde 4 - 5)





Kjøttmeis (Bilde 6 - 8)








Blåmeis (Bilde 9 - 11)







Endelig ble det noen bilder av sidensvans denne høsten!

Sist fredag ettermiddag, kom jeg over noen eksemplarer
i rognebærtrærne ved Skatval Stasjon.

Dessverre ble det ikke mange bildene av dem,
da et tog kom og stoppet ved stasjonen.
Da fløy motivene bokstavelig vekk.

Litt seinere så jeg mange flere sidensvanser i de samme trærne.
Da var jeg dessverre forhindret fra å ta bilder av dem.
Jeg får prøve å ta innom i løpet av de nærmeste dagene,
for fortsatt er det godt med rognebær igjen på noen av disse trærne.

Bildene av spettmeis, kjøttmeis og blåmeis fikk jeg tatt for ei uke siden,
ved foringa på vår eiendom Dregsetsve på Skatval.
Bildene er tatt uten bruk av kamuflasjetelt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar